Joehoee! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu Joehoee! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu

Joehoee!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

07 Oktober 2010 | Ghana, Tamale

Hellooo,

Even een kort berichtje uit Ghana. Want ik heb nog maar eventjes de tijd. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin in Ghana. Wat ik nog steeds leuk vind, als het regent ligt Ghana plat. Dus vandaag waren we vrij:) Even geld gehaald, want gister gaf de automaat aan dat mijn pincode niet klopte.. Nou die klopte wel, want vandaag deed hij het gewoon. Allemaal heel normaal hier!

Gisteren heb ik pasta gemaakt en vandaag ga ik pannenkoeken maken, ze waren dolgelukkig met de pasta:)

De laatste week heb ik 2 rare bruiloften meegemaakt. Het duurt hier 3 dagen en er is veel eten, loei harde muziek en kindjes die nog nooit een saliminga (Blank persoon) hebben gezien. Ook de moskee was een grote ervaring samen met Brechje, haha. En verder ben ik veel in mijn gastgezin, help ze bij het eten, wassen, huiswerk maken, afwassen en we doen spelletjes. Ook het Kasim Project is geweldig, we hebben nu 5 kinderen waren we alleen naar toe kunnen gaan, super leuk. En die gezichtjes van ze:D!

Gisteren zat ik buiten in de compound met mijn kleine zusje, hoorde de moskee, zag de mensen in de compound wassen en eten stampen en dacht, Wauw ik ben echt wel blij dat ik hier ben:)!

Owjaaaaaaa: Dit is mijn Ghanese nummer: 0549692349

Liefs uit Ghana!! Xx

  • 07 Oktober 2010 - 18:03

    Eefje:

    Oh Irma!! Er schiet me net iets te binnen! We hebben het nog niet over mn bloemetjes gehad! Die komen nu misschien goed van pas zeg! ZOu het dan toch z'n vruchten af werpen??

    Maar geniet ze en hou jezelf heel daar op die fiets! Gekke remmen...

    liefs! en een dikke knuffel ook nog...

  • 08 Oktober 2010 - 05:43

    Jeroen:

    zo te lezen heb je het wel naar je zin daar tussen de Ghanezen.

    nog nooit zag ik in heel mijn leven...
    zoveel Ghanezen...

  • 08 Oktober 2010 - 06:13

    Kim:

    Irma! Frank en ik zijn nu officieel grondbezitters haha.. Woensdag hebben we getekend voor het huis. En morgen vliegen we lekker naar Turkije, lekker een week vakantie.
    Grappig om te lezen dat die kinderen nog nooit een blanke hebben gezien, dat is dan ook wel een ervaring. Een bruiloft van 3 dagen, wow! Dat is nog eens feest vieren.
    Tot het volgende reisverslag! Knuffel!

  • 08 Oktober 2010 - 07:28

    Roos:

    hallo saliminga! je bent echt in een totaal andere wereld terecht gekomen! heel gaaf!
    liefss en nog veel plezier daar

  • 08 Oktober 2010 - 11:37

    Marjolijn VdTillaart:

    Ik ben via Hyves hier terecht gekomen. Leuke verhaaltjes! Het lijkt me wel super raar dat alles daar echt compleet anders is.. dat het land plat ligt als het regent haha, dat is hier bijna andersom ;) als het hier een keer niet regent zit iedereen 'ziek'op het terras ;)

    Geniet ervan en wees voorzichtig ;)

    Groetjes, Marjolijn

  • 08 Oktober 2010 - 17:05

    Mam:

    mijn liefste saliminga heeft het heel erg naar haar zin. carpe diem (pluk de dag) is elke dag genieten (ook als het regent). wat een prachtige jurkjes is ze al aan het verzamelen! dag lief meisje, tot het volgende reisverslag. mam

  • 10 Oktober 2010 - 13:18

    Lotte:

    Leuk leuk!

    Irma en Boonanza, dan is Irma in haar element.

    Geniet ze! xx

  • 10 Oktober 2010 - 15:58

    Dik:

    Wauw!!!
    Ey vet man, super cool dat het daar zo leuk is. En leuk dat je al zoveel dingen hebt meegemaakt. Vooral die typieze ghanalese leefwijzen enzo.

    En een goeie tip misschien moeten die Ghanalezen daar maar eens pluutje aanschaffen.

    Hey maar nog veel pleziertjes daar en doe die bosnegertjes ook de groetjes


  • 10 Oktober 2010 - 19:24

    Erwin:

    Irma!

    Je bent een lopende bezienswaardigheid! Hier natuurlijk ook wel, maar daar op een andere manier :) Nou, White Beauty, geniet er van!

    Erwin

  • 16 Oktober 2010 - 12:04

    Diana:

    Hee lieve Irma,

    Met de fooien gaat het goed; drie keer per week lief lachen en dan is er zo weer 15 euro per dienst binnen:P Je ziet er echt mooi uit in al die jurkjes: helemaal jouw ding! Wanneer komen er nog meer foto's? Of is de internetverbinding echt niet te doen daar? Nou het hier koud en nat begint te worden verlang ik steeds meer terug naar het warme Ghana. Zou gaaf zijn als je er nog bent met kerst! Maar een aparte kerst gaat t voor mij zoiezo wel worden... Heel veel plezier nog!

    X Diana

  • 20 Oktober 2010 - 21:04

    Willemijn:

    Irma!
    Ik zie net dat ik nog helemaal niet gereageerd had op dit bericht. Ik moet natuurlijk wel een beetje de trouwe bezoeker blijven! Nou, ik heb internet in mijn huis dus dat komt nu helemaal goed!

    Goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Gaat het met je project ook allemaal goed?
    Hier ook hoor, het wordt wel kouder enzo maar ach!
    En per 1 november heb ik in Helvoirt (ken je dat?) in de BSO een baan. Met die nieuwe regering van ons hier (Rutte 1) komt er van werken in de cultuur sector niets meer terecht....
    Nou je bent weer een beetje up to date, ik spreek je wel weer als je een nieuw berichtje hebt geplaatst!

    XXX Willemijn

  • 22 Oktober 2010 - 12:40

    Irma:

    Dik, Ghanalezen? Hahahahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Irma

Ik ga vrijwilligerswerk doen op een school voor gehandicapte kinderen in Bolgatanga voor tien weken. De laatste twee weken ga ik reizen.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 18772

Voorgaande reizen:

16 September 2010 - 17 December 2010

Op naar Ghana!!

Landen bezocht: