Aap in de kamer?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu Aap in de kamer?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu

Aap in de kamer??

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

21 November 2010 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,

Super leuk om alle reacties te lezen! Dat doet me echt goed, dankjewel:)

Het is ongelofelijk, maar waar over een kleine maand ben ik weer terug in het koude kikkerlandje. Het dringt nog niet helemaal tot me door. We hebben weer veel leuke dingen gedaan de afgelopen dagen. We zijn naar een concert geweest in het stadium van Tamale. Oh oh wat hilarisch is dat. Zo ongeorganiseerd dat het is. De band zou beginnen om 18.00, maar om 1.00 begon het toch echt haha. Hendrika en ik hebben heerlijk gedanst! We dronken rode wijn, die echt, maar ook echt niet te drinken was. Maargoed, om die Afrikanen een beetje bij te houden met dansen helpt alcohol wel een beetje;)! Om 3 uur besloten we toch maar naar huis te gaan. We waren over met 6 mensen en 2 moters. Wat doe je dan..? met 6e op die 2 moters natuurlijk! Dat kan allemaal in Ghana! Een avond om niet te vergeten!

Over dansen gesproken. Hendrika, Brechje en ik volgen deze week Afrikaanse danslessen. Vorige week al 1 keertje meegedaan. Echt super grappig en leuk om te doen!

Ik slaap nu al 3 weken gezellig in de woonkamer met mijn familie. Echt heel gezellig!

Deze week was het Salaa, kerstmis voor de moslims. Mijn gastfamilie is moslim, dus mijn handen en voeten werden beschilderd en ik moest in Afrikaanse kleding naar de moskee en naar het familiehuis. Was leuk om mee te maken!

Vorig weekend waren we in Mole National Park met een hele groep mensen. We hadden een vreselijke tocht haha. Een weg met hobbels en we gingen er toch hard overheen. Dat vergeet ik niet meer, echt Afrikaans zullen we maar zeggen;) Na een tocht van 4 uur hobbels kwamen we aan in het geweldige Mole. Wauw, wat een uitzicht. Ongelofelijk mooi. We gingen naar onze kamers en pakte onze spullen uit. Opeens hoorde ik Kelly gillen en jawel er stond een aap in de kamer. Een echt grote aap in de kamer. Dat kan je, je toch niet voorstellen hahah. Wij gillen, de andere kamers ook want daar had een andere aap bananen gejat van het bed. Hahaha wat een heerlijk welkom in Mole! We hebben mooie safari tochten gemaakt en even lekker uitgerust aan het zwembad:)

Over anderhalve week verlaat ik Tamale en ga ik reizen met Brechje. We gaan naar het Hand in Hand project, opgezet door een Nederlandse arts. Een dorpje waar gehandicapte mensen werken. Daarna door naar het stempeldorp. Waar traditionele stempels worden gemaakt voor de mooie stoffen die je hier kan kopen. Vanuit daar gaan we door naar het dorp op palen. We maken een tussenstop in Cape Coast, omdat we niet in 1 dag in Nzulezo kunnen komen. Het blijft ongelofelijk mooi te zijn! Daar blijven we een aantal dagen, even uitrusten met een boekje aan zee. Niet verkeerd, denk ik zo haha;)!

Brechje vertrekt naar Nederland en ik ga terug naar Tamale voor 2 dagen. Dan is echt het moment aangebroken om iedereen gedag te zeggen en samen met Kim te reizen. We gaan de Volta-tocht maken door het mooiste stuk natuur dat Ghana heeft. Op een vrachtschip 2 dagen door de natuur heen varen. Heerlijk! Daarna gaan we naar Toppen van het regenwoud en willen we slapen op een platform boven het regenwoud. Ook willen we wat historie van Ghana zien en gaan we naar Cape Coast Castle.

Het is een verhaal zonder enige logica haha. Sorry ik ben nog een beetje brak van het weekend. Feest in het stadium, 2 uur slapen, naar de school van mijn moeder en zusje gaan kijken in Afrikaanse kledingstijl. Slapen, naar Nederlandse buren gaan die ik nog niet kende. Was gezellig en nu ga ik naar Hendrika. Lekker onder een mangoboom fruit eten, spelletjes spelen en natuurlijk gezellig kletsen met iedereen. En morgen voor de laatste week werken met de lieve kindjes en Nicholas. Ow wat ga ik die missen. Brechje en ik hebben al een pretpakket samengesteld om te geven aan alle kindjes:)!

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje zijn uit Ghana! Ik ga nog even genieten van alle mooie dingen hier in Ghana. Bedankt lieve mensen voor het volgen van mijn blog!!!

Heel veel liefs!!

  • 21 November 2010 - 18:17

    Kim:

    Whahahaha een aap in de kamer!!!! dan schrik je je wel rot ja. Wel iets leuks om thuis te vertellen zullen we maar zeggen ;) Dat zul je hier echt niet mee maken...
    Tof dat je nu nog verder gaat reizen. ik ben benieuwd hoe je dat weer gaat ervaren :)! Als je in Nederland bent gaan we naar een 'het concert begint op tijd' concert en drinken we heerlijke zoete witte wijn! Jij ook heel veel liefs vanuit hier!

  • 22 November 2010 - 08:30

    Nielzepiels:

    Hee,

    Ik wil ook een aap in mn kamer!!!...

  • 22 November 2010 - 16:11

    Lotte:

    Haha niks is daar te gek:P Ennn apen in je kamer die je bananen jatten haaha! Super gaaf dat je naar de toppen gaat van het regenwoud. Lijkt me echt mooi!

    Geniet ervan!

    PS. de vlechtjes zijn leuk:D

  • 23 November 2010 - 16:08

    Mam:

    mijn levenslustige apie heeft het erg naar haar zin in het kleurrijke Ghana. het siert haar en hen dat het contact zo verdiept is dat het moeilijk loslaten zal zijn. een levenservaring met impact. het leven is een reis met ontmoetingen, via de verhalen heb ik mee genoten. tot gauw lief meisje, adem de momenten met volle teugen in en geniet ervan. we zullen je met open armen terug ontvangen. dikke kus van je mammie.

  • 23 November 2010 - 19:26

    Ans S:

    wij wensen je een fijne reis door Ghana, hopelijk kun je wat leuke foto's maken.
    geniet van de laatste weken in de tropen, wij krijgen deze week de eerste sneeuw.
    groetjes

  • 29 November 2010 - 17:18

    Erwin:

    Nog heel veel plezier in de resterende tijd in Ghana. Mooie verhalen en mooie foto's!
    Ik ga nu naar mijn kamer fietsen... door de sneeuw!


  • 01 December 2010 - 17:04

    Pascal:

    Beste Irma,

    Mocht je voor de laatste dagen in Ghana,Accra accommodatie zoeken denk dan aan www.dutchiegoesghana.com schone kamer met badkamer zithoekje en ontbijt voor 30 cedi per nacht. vertel het door! gr Pascal en Rhoda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Irma

Ik ga vrijwilligerswerk doen op een school voor gehandicapte kinderen in Bolgatanga voor tien weken. De laatste twee weken ga ik reizen.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 18769

Voorgaande reizen:

16 September 2010 - 17 December 2010

Op naar Ghana!!

Landen bezocht: