:) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu

:)

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

22 Oktober 2010 | Ghana, Tamale

Alles is tegelijk mogelijk en onmogelijk, dat maakt Ghana zo heerlijk onvoorspelbaar! Plannen, tijd en afspraken. Dat doe ik niet meer, haha. Wat zal dat tegenvallen in Nederland..

Een paar leuke momenten in Ghana:
We zijn een avondje uitgeweest met de vrijwilligers, omdat er Sanne jarig was! Je krijgt eten in estafette race, je vind rare voorwerpen op de achterbank van de taxi, moet je opeens mee gaan dansen bij een Afrikaanse dansshow en staan we daarna op het dak te dansen bij een slechte karaoke voorstelling. Hilarisch!

We gingen met de taxi naar een bruiloft toe met heel de familie. De heenweg ging wel, maar de terugweg was zo elledig, dat ik gewoon de slappe lach kreeg. Er is een taxiplaats waar je op moet stappen, we zaten met 8 mensen in 1 taxi en mijn gastmoeder had Ragma op haar rug zitten. Muziek op standje 100 en rijden als een gek. Mijn kleine zusje ging ook nog mee zingen terwijl ze zat geplet tussen mama en achterbank. Geweldig!

Met mijn kleine zusje op mijn rug door de stad lopen. Iedereen kijkt je raar aan, mensen vragen aan je of dat jouw kind is, hoe het komt dat ik haar zo goed vastgebonden heb. En Ragma maar lachen en spelen achter op mijn rug. Daarna met haar naar huis gefiets, zo heerlijk! Kijk je achter je, zie je 2 armpjes zwaaien door de lucht en haar geluiden horen zingen! Haha:)

Er zijn natuurlijk ook dingen die wat minder zijn. Ik mis het eten in Nederland, ze eten heel eenzijdig. Het is Yam of rijst met een tomatensausje iedere dag... Het verschil tussen mannen en vrouwen is enorm groot hier. Mijn gastvader heeft 3 vrouwen en mijn moeder heeft werkelijk niets te zeggen...
Ze gaan erg hardhandig om met kinderen. Kinderen slaan met een stok is heel normaal. Dat is soms erg moeilijk om te zien...

De laatste 3 dagen ben ik niet helemaal lekker geweest. Ik ben voor de zekerheid maar even naar het ziekenhuis gegaan. Ongelofelijk hoe ze binnen een half uur weten dat je Malaria hebt. Daar geloof ik niet zoveel van, maar ik doe het maar voor de zekerheid. Dit weekend ga ik lekker rustig aandoen en opzoek naar souveniers;)

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties! Dat is echt heel erg leuk om te lezen, dankjewel!
Heel veel liefs, xx

  • 21 Oktober 2010 - 14:43

    Diana:

    Wat lag er dan in de achterbak?:P

    Wel balen dat je malaria hebt, maar die pillen gewoon nemen is idd een goed idee. Baat t niet dan schaadt niet niet zullen we maar zeggen.

    Hopen dat je je snel weer beter voelt en weer veel andere leuke en mooie dingen kunt beleven!

  • 21 Oktober 2010 - 19:28

    Ans S:

    wat ontzettend leuk om te lezen wat je zoal doet.
    erg jammer van de malaria, maar de medijnen helpen hopelijk snel.
    wat een schattig kindje op de foto.
    nog 2 maanden en je krijgt weer boerenkool, snijbonen, wortelstamp en zo mee.
    groetjes

  • 21 Oktober 2010 - 22:09

    Anniek:

    Hooooooooi Irnoes,

    Ik heb je afgelopen paar verslagen gelezen en het klinkt allemaal alsof het erg bevalt! Ik snap niet precies hoe een kind op je rug binden in zijn werk gaat maar het zal wel goed zijn. Ik zal je eventjes een kleine Domplein update geven want ze hebben ongeveer 20 nieuwe meisjes aangenomen.. Een aantal wel leuk maar ik heb ze nog niet eens allemaal gezien, je zal wel vreemd opkijken als je weer terug komt.

    Ik zie op je foto's dat je nog geen vlechtjes hebt dus ik wacht nog even gespannen af..

    Verder had ik niet zoveel maar ik gewoon even hoi zeggen!

    Ik zie je volgende verslag wel weer verschijnen.

    SMAKANNIEK

  • 23 Oktober 2010 - 10:25

    Mam:

    mmm, souvenirs, jurkjes, vlechtjes en met kerst weer heerlijk stamppot eten bij moeders'pappot!
    een vrolijke gedachte, you go girl, keep up the good work. we smullen intussen van je verhalen, liefs mam.

  • 26 Oktober 2010 - 15:26

    Kim Houpelyne:

    Oh geweldig! Jij bent echt zo hilarisch, ik wil niet dat je naar huis gaat in december, met wie moet ik dan lachen :p Niet normaal :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Irma

Ik ga vrijwilligerswerk doen op een school voor gehandicapte kinderen in Bolgatanga voor tien weken. De laatste twee weken ga ik reizen.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 18794

Voorgaande reizen:

16 September 2010 - 17 December 2010

Op naar Ghana!!

Landen bezocht: