En Hier!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu En Hier!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Irma Verhoeven - WaarBenJij.nu

En Hier!!!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

27 September 2010 | Ghana, Tamale

Hallo lieve mensen:)

Echt super leuk om alle reacties te lezen, daar wordt ik helemaal vrolijk van haha!

Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb zoveel gezien! Maar het plan was om naar Bolgatanga te gaan om daar op een school voor gehandicapte kinderen te werken. Maar toen ik in Bolgo was voelde het helemaal niet goed en wilde ik terug naar huis, en naar huis was voor mij Tamele. Dat heb ik gedaan en ik voel me zo goed hier:)! Ik doe nu het Kasim Project, dat Project wilde ik in eerste instantie gaan doen, maar daar had ik te weinig kennis en ervaring voor. Maar omdat Brechje en Kim dat project ook doen, kon ik aansluiten en leren van hun. Kan het nog beter:D?

Het Kasim Project is begonnen met het kindje Kasim, dit kindje was meervoudig gehandicapt en kreeg geen goede begeleiding. Nicolas heeft het project opgezet om kinderen met een beperking te ondersteunen en te begeleiden in hun thuissituatie. Nicolas is echt een geweldig lieve man en helpt ons ontzettend goed! Dus we gaan voor nu met zijn 4e naar alle kinderen om kennis te maken, te kijken wat voor niveau ze hebben, wat we kunnen ondernemen. Vandaag waren Kim en ik opweg naar de kinderen en Nicolas belde. De wolken boven ons werden zwart, de regen was onderweg. En als het regent, ligt Ghana stil haha. Nicolas waarschuwde ons om te gaan schuilen, het viel er met bakken uit!! Na de regen, begint Ghana weer te leven en ginge we op bezoek bij 2 kinderen. Het geeft zo ontzettend goed gevoel om samen met die kinderen bezig te zijn. Het is echt geweldig en ik ben er zo dankbaar voor dat ik dit mag doen!!

Mijn gastgezin is een enorm fijn gezin! Ik woon op een terrein waar verschillende families wonen, mijn gastvader heeft 3 vrouwen en ik woon bij 1 vrouw en haar kinderen. Het is een mooie vrouw die open staat voor alles. Ze wil graag dat ik ga koken, dat ze van mij kan leren en ik van haar! Ik heb een zusje van 13 die erg lief en zorgzaam is. Met haar ben ik gister naar het zwembad geweest! Ze had nog nooit een zwembad gezien. Er woont nog een meisje in huis, ze komt uit Burkina Fasa. Mijn gastmoeder heeft haar meegenomen naar hier omdat ze werd verwaarloosd. Ze is erg lief maar spreekt geen engels, dus mijn zusje van 13 en ik zijn het haar aan het leren:) En het allerleukste is mijn zusje van 1. Oee ze is echt het zonnetje in huis! Ze lacht zoveel, en ze danst ook vaak. Dat is zo heerlijk om te zien. Het is echt een schatje en iedere avond als we gezamenlijk in de huiskamer zitten voel ik me echt wel thuis.

De gastmoeder van Brechje is kleermaakster. We zijn met haar naar de markt gegaan, we hebben stof gekocht zonder afgezet te worden. Ik heb nu al, 2 jurken, 1 broek en 1 rok.. Joehoee!

Ik heb het echt heel erg naar me zin hier en ik ga proberen om er foto's op te zetten. Dus hopelijk wil het internet een beetje meewerken!

Veel liefs uit het warme en fijne Ghana!!!

  • 27 September 2010 - 14:41

    Mam:

    fantastisch meissie, goed verwoord en erg positief! we missen je enorm maar lezen met de hele familie je avonturen mee. keep up the good work! dikke kus van mam

  • 27 September 2010 - 15:46

    Irma Verhoeven:

    Hellooo!
    Brechje heeft met haar laptop een heleboel foto's erop gezet:)

    Zie:
    www.brechjeinghana.reismee.nl

    Liefss!

  • 27 September 2010 - 19:37

    Henriette Groenendaa:

    Hallo Irma, we volgen je
    reisverhalen volledig en vinden ze wel interessant.heb je misschien wat schrijven betreft van je moeder.enmet stofjes werken van Oma. toch leuk.Goetjes van Fam Groenendaal.

  • 27 September 2010 - 19:54

    Danique:

    Heeey Lieve Irma,

    Zo te lezen gaat het erg goed met je en heb je het erg naar je zin!!!! Gelukkig maar. Ik denk elke dag aan je. Vooral zaterdag! Ik mis je wel hoor zo samen in de keuken, samen op domplein...

    Heel veel plezier en suc6 nog moppie...Ik zal blijven lezen en aan je denken.

    Kookse met je familie daar en wanneer je terug ben kook ik graag met je mee ;)

    XxX tot snel lieverd XxX Danique

  • 27 September 2010 - 20:15

    Kim:

    Irma daar zijn we weer! Het lijkt wel een sprookje zoals je alles beschrijft. Cool dat je nu van die originele kleding hebt. Leuk om ook wat foto´s te zien. Wat een schattige kindjes :)! Die mag je wel een mee naar huis nemen haha.. Frank en ik wachten nog op het juiste contract voor het huis, het is dus nog niet helemaal rond. Als we meer weten dan hoor je het. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Liefs en een kus van mij en ook eentje van Frank

  • 27 September 2010 - 21:21

    Willemijn:

    Hee Irma,
    Wat heerlijk om dit berichtje van je te lezen; vol positieve energie! Fijn om te horen dat je al een plekje hebt weten te vinden daar in Ghana, heb je je ticket al verlengd?? ;)

    Veel plezier daar en succes met je project!
    XXX Willemijn

    PS: wat een schatje dat 'zusje' van je!

  • 27 September 2010 - 21:28

    Diana:

    Hey Irma!

    Tof om te lezen dat ook jij het daar zo naar je zin hebt! Goed van je dat je ervoor hebt gekozen om van Bolgantanga terug te gaan naar Tamale; altijd doen wat het beste voelt zou ik zeggen. Ook je jurken zijn prachtig; staat je goed! Zei toch al van te voren dat je helemaal verslaafd zou raken aan al die mooie stofjes daar:P.

    Gister nog gezellig met Anniek wat weze drinken in de stad. Moeten we zeker ook doen als jij terug bent; zei Anniek ook nog..

    Heel veel plezier nog, succes en miss tot december! (Mijn vliegticket voor 20 dec is geboekt:P)

    Kusjes uit het koude en regenachtige Nederland waar de herfst duidelijk is ingetreden..

    Diana

  • 27 September 2010 - 21:36

    Jan-Willem:

    Wat cool dit :) Keep it up!

  • 28 September 2010 - 09:34

    Lotte:

    Ha Irma,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Intuitie klopt vaak toch;). Zo te lezen zijn ze heel dankbaar met jullie werk en jullie genieten er ook van. Wat wil je nog meer:). Kom je nog wel terug;)?

    Veel plezier en succes nog!

  • 28 September 2010 - 13:41

    Roos:

    Irma! leuk te horen dat het zo goed gaat! en ik zag je gave outfits op de foto's. have a great time!
    liefs!

  • 30 September 2010 - 08:54

    Eefje:

    Vetjes!! Jij bent goed bezig! Heel veel plezier daar en blijf genieten. Maar dat gaat wel goed komen. Ik ga dit weekend naar Polen! Jeej! Eigenlijk had ik t al afgezegd (ook al! het leiding weekend moest ik ook al af zeggen ivm school) omdat ik les had en in een groepje moest werken. Maar de les gaat niet door:D.

    Nja, veel plezier, doe ze weer de groeten!

    Liefs Eefje

  • 30 September 2010 - 10:43

    Elise:

    Hey Irma,
    kwam via jou hyves op je waar ben jij site.
    echt zo gaaf wat je aan 't doen bent daar!!! geniet er van en succes met je werk daarzo!!
    groetjes xx
    elise

  • 02 Oktober 2010 - 14:06

    Erwin:

    Irma!

    Wat een verhalen! Leuk om je verslag te lezen en wat gaaf dat je zoveel reacties krijgt. Daar draag ik graag aan bij!
    Nog heel veel plezier en succes met alle zusjes, mama's, big papa, en alles!

    Erwin

  • 03 Oktober 2010 - 09:14

    Heleen:

    Heej Irma!

    Helaas ben ik jullie compleet misgelopen in Ghana... maar zo te horen vergaat het jullie allemaal goed daar nu! Groetjes aan de andere meiden en geniet ervan :D (voor je 't weet zit je weer thuis in NL ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Irma

Ik ga vrijwilligerswerk doen op een school voor gehandicapte kinderen in Bolgatanga voor tien weken. De laatste twee weken ga ik reizen.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18796

Voorgaande reizen:

16 September 2010 - 17 December 2010

Op naar Ghana!!

Landen bezocht: